RASPORED SEMINARA ZA VJEROU?ITELJE:
11. velja?e 2020. – Seminar za vjerou?itelje pripravnike i mentore, Branjugova 1, Zagreb (Ured za vjeronauk), prijave i ostale informacije na www.ettaedu.azoo.hr.
Mješoviti seminar po ciklusima:
22. sije?nja 2020. – Seminar za vjerou?itelje osnovnih i srednjih škola – I. ciklus Da život imaju u izobilju (usp. Iv 10,10). Istraživa?ko u?enje u nastavi Katoli?kog vjeronauka. Nadbiskupijski pastoralni institut NPI, Kaptol 29a, Zagreb
Online dio od 2. do 16. sije?nja 2020.
19. velja?e 2020. - Seminar za vjerou?itelje osnovnih i srednjih škola – II. ciklus,
Online dio od 29. sije?nja do 12. velja?e 2020.
18. ožujka 2020. - Seminar za vjerou?itelje osnovnih i srednjih škola – III. ciklus,
Online dio od 26. velja?e do 11. ožujka 2020.
29. travnja 2020. - Seminar za vjerou?itelje osnovnih i srednjih škola – IV. ciklus,
Online dio od 8. do 22. travnja 2020.
Napomena!
Svi se fizi?ki susreti na istu temu održavaju u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu, Kaptol 29a, Zagreb.
Vjerou?itelji se prijavljuju samo za jedan od termina. Prijave i ostale informacije na www.ettaedu.azoo.hr.
TERMINI KATEHETSKIH ŠKOLA ZA 2020. GODINU
Katehetska zimska škola
9. i 10. sije?nja 2020., Zagreb, NPI
Katehetska proljetna škola
24. i 25. travanj 2020., Zagreb, NPI
Katehetske ljetne škole
SŠ 24. i 25. kolovoza 2020., Zagreb, NPI
OŠ 27. i 28. kolovoza 2020., Split
Katehetska jesenska škola za osobe s teško?ama u razvoju
16. i 17. listopada 2020., Zagreb, NPI
Katehetska jesenska škola za predškolski vjerski odgoj
6. i 7. studenoga 2020., Zagreb, NPI
Pastoralno-katehetski kolokvij za sve?enike 3. i 4. ožujka 2020.
Srijeda, 21 OĹľujak 2012 21:37 |
1. Korizmeni put kojim kro?imo prema proslavi uskrsloga Gospodina, podario nam je u Drugom pastoralno-katehetskom kolokviju trenutke zajedni?kog razmišljanja i susreta s Njim. Poput u?enika koji se nakon smrti njihova U?itelja skrivahu iza zatvorenih vrata, povukosmo se i mi u prostore naših razmišljanja sa željom otkrivati duboku tajnu naše krš?anske vjere. "Isus im stoga ponovno re?e: 'Mir vama! Kao što mene posla Otac i ja šaljem vas'. To rekavši, dahne u njih i kaže im: 'Primite Duha Svetoga" (Iv 20,22). Dah Isusa uskrsloga jest Duh Sveti. To je isti onaj dah o kojemu piše Knjiga postanka: "Jahve, Bog, napravi ?ovjeka od praha zemaljskog i u nosnice mu udahne dah života" (Post 2,7). ?ovjek je to tajanstveno stvorenje, na?injeno od zemlje, a Božjim dahom probu?eno na život. Od tog trenutka postoji u ?ovjeku, usprkos svim njegovim granicama, dah Božji. Život je Božji u nas udahnut. 2. Božji se život u nama najprije o?ituje u djelovanju Duha Svetoga. On je taj „branitelj“ koji nam je obe?an. Taj „veliki i nepoznati“, kako re?e Benedikt XVI., zapravo se svakodnevno o?ituje u našem osobnom, ali i u životu Crkve kao zajednice. ?ovjek, u pashalnom misteriju otkupljen ljubavlju, zapravo je uronjen u milost Duha koji mu omogu?uje spoznati svoju vjeru, u njoj na?i uto?ište i sigurnost, u njoj na?i kona?ni odgovor o smislu svoga vlastitog postojanja u odnosu prema Trojedinom Bogu. Onako kako je ?ovjek iz ljubavi stvoren Božjim dahom, otkupljen ljubavlju Njegova Sina, tako je pozvan i osobnom vjerom, ro?enom najprije iz ljubavi prema Bogu, odgovoriti na taj Božji poziv darovanim mu životom. ?ovjek je, dakle, pozvan živjeti stalno s onim, kako vele neki teolozi, „Tre?im“ – u perspektivi Duha Svetoga. 3. Premda nam se može u?initi da smo za vrijeme ovoga kolokvija daleko više razmišljali o ljudskom govoru o Duhu Svetom: kako ga tuma?iti, kako se govor o njemu razvijao u povijesti Crkve, kako ga danas u pastoralnim i katehetskim susretima konkretno pokazati, ipak vjerujem da je upravo i u tom govoru o Duhu sam Duh Sveti sve nas vodio i me?u nama bio prisutan. Naime, On koji je posvuda, upravo zbog toga što je u svemu, ?esto nam je toliko bliz da nam ne nedostaje. U tom mi se kontekstu ?ini, promišljaju?i o predavanjima i vašim dragocjenim raspravama, da se pred nas kao prva zada?a nove evangelizacije postavlja izazov: ?ovjeka oko nas iznenaditi darom za kojega ni ne zna da mu nedostaje. To iznena?enje bilo bi, ?ini mi se, prvi korak u su?eljavanju s onim što smo ovih dana nazivali nezainteresiranoš?u ?ovjeka za krš?ansku vjeru. 4. ?ini se da je jedno od najljepših mjesta na kojima se može u?initi taj prvi korak susret s kandidatima za primanje sakramenta potvrde. Naime, mnogi teolozi smatraju da u životu ?ovjeka postoje dva obra?enja. Jedno je ono koje se doga?a u vodi sakramenta krsta, a drugo je ono koje se doga?a u suzama unutarnje vlastite patnje obra?enja. Pod križem. Mladi ?ovjek koji je na putu traženja vlastitoga identiteta vrlo je ?esto u stvarnosti križa traženja sebe, vlastitoga smisla u života, kao i odgovora na društvene i druge zada?e koje mora ispuniti. Istovremeno je on pozvan, najprije u sakramentu potvrde, obratiti se i „drugi put“, što ?e i potvrditi sve?anom obnovom krsnih obe?anja. Ta obe?anja moraju mu postati dio života, odgovor u vjeri koja ?e se roditi iz ljubavi prema Bogu. Iako podno križa, kako je to bilo s Ivanom, najmla?im Isusovim u?enikom. 5. U okviru promišljanja o sakramentu potvrde shvatili smo – iznova – da poslanje i djelo evangelizacije nisu samo zada?a za koju se vjernike posebno osposobljuje; poslanje pripada samoj biti vjerovanja koje izvire iz same naravi krštenja. Zato sadašnji papa, u postsinodalnoj apostolskoj pobudnici Verbum Domini, piše: „Nitko tko u Krista vjeruje ne može se osje?ati izvan te odgovornosti koja proizlazi iz sakramentalne pripadnosti Kristovu Tijelu. Ta svijest treba biti probu?ena u svakoj obitelji, župi, zajednici, udruzi i crkvenom pokretu. Crkva je, kao otajstvo zajednice, sva misionarska i svatko je u svom vlastitom životnom staležu pozvan dati jasan doprinos krš?anskom navještaju“ (br. 94.). Nismo li upravo u radionicama danas, kao i metodom postera ju?er, razgovarali, tražili i predstavljali mogu?nosti takvog bu?enja svijesti misionarskoga poslanja svakoga od nas? 6. U godini vjere, re?e sino? na euharistijskom slavlju kardinal Bozani?, obnoviti duh vjere u okviru pastorala i kateheze sakramenta potvrde, bio bi pravi izazov za našu Crkvu. Vama, stoga, bra?o sve?enici, najprije upu?ujem Pavlovu rije?: „Tako i vi, budu?i da ?eznete za darima Duha, nastojte njima obilovati radi izgradnje Crkve“ (1 Kor 14,12). Svjedo?anstvo takve ?ežnje najljepši je poziv vjernicima da se i oni, svojim darovima, ugrade u život i vjeru Crkve. Put sakramentalne kateheze u okviru potvrde može omogu?iti mladima da prona?u njima najljepše i najprikladnije mjesto kako se i na koji na?in ugraditi u život Crkve. Valja ih na to poticati i ne zaboraviti im na tome svakodnevno zahvaljivati. Završna misao „Tradicija Crkve“, o kojoj smo razmišljali u kontekstu razvoja sakramenta potvrde, re?i ?e Rahner „nije po?ivaljka za budu?e generacije“. Sakrament potvrde upravo budi ?ovjeka, nudi mu mogu?nosti prepoznavanja Duha Svetoga u osobnom, ali i životu crkvene zajednice. Vjerujem da nas ovaj Kolokvij nije uljuljao u našoj svakodnevnoj pastoralnoj i katehetskoj praksi, nego iznova motivirao za stvaranja novih vizija, novih putova evangelizacije za, ali i s vjernicima! Za sav, dakle, trud oko organizacije ovoga Kolokvija, dopustite mi na kraju, da zahvalim najprije vama, sudionicima, koji ste ovaj kolokvij zapo?eli organizirati, premda toga niste bili svjesni, ve? svojim odgovorima na radne listove koje vam je poslalo Povjerenstvo ovoga kolokvija. Zahvaljujem i Generalnom tajništvu HBK na sveukupnoj financijskoj i drugoj podršci oko kvalitetne organizacije koja je i duhu, ali i našemu tijelo, ponudila obilje dobra. Zahvaljujem i djelatnicima Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta, na ?elu s dr. Tomilavom Marki?em, ravnateljem Instituta. Moje zahvale, koje izgovaram i u ime brata u biskupskoj službi mons. ?ure Hrani?a, upu?ene su i prema marljivim voditeljima radionica kao i moderatorima prikaza modela potvrde metodom postera. Drago me je da se i takvim vidom suradnje uklju?uju sve?enici iz razli?itih dijelova naše Crkve. Tako neka i ubudu?e ostane. Zazivaju?i na kraju ovoga Kolokvija blagoslov Trojedinoga Boga na sve nas, spominjemo se posebno osobe Duha Svetoga, koja je stajala na po?etku Isusova djelovanja (u vodi rijeke Jordana), na po?etku apostolskoga djelovanja (na pedesetnicu), na po?etku našega sve?eni?koga poslanja u podijeljenom nam svetom redu, te ga molimo i za sve ovogodišnje krizmanike: neka im bude bliz, neka ih osvježi u njihovoj vjeri te prati na zajedni?kom putu vjere i života Crkve! |